اطلاعات، به مثابه شالوده‌ی BIM

با این دکمه‌ها می‌تونی این مطلب رو سریع به اشتراک بذاری!

✳️ زمانی که افراد در مورد BIM صحبت می‌کنند، ممکن است به‌سادگی در این دام فکریِ تصور بیم در قالب یک نرم‌افزار بیفتند. در حالی که بیم در واقع، علاوه بر این، یک فرایند و پروسه‌ی همکاری بین کاربران در تمام چرخه‌ی حیات پروژه است. بنابراین در فناوری BIM هر سه گزینه‌ی “تکنولوژی (ابزارها)”، “کاربران” و “فرایندها” حائز اهمیت هستند که عامل پیوند و سنگ زیر بنای وجودی این ترکیب، “اطلاعات” است.

✳️ به‌عبارت دیگر مدل‌سازی اطلاعات، با استفاده از ابزارهای تعیین شده، به تمامی ذی‌نفعان پروژه، اعم از کارفرما، طراح، سازنده، بهره‌بردار و غیره این امکان را می‌دهد که در طی فرایندی، به درک مشترک و جامعی از پروژه، قبل از ساخت آن دست یابند. این رویه، خطاهای طراحی و ساخت را کاهش داده و افزایش بازدهی را به دنبال دارد. همچنین این هماهنگی و همکاری مشترک، در سراسر چرخه‌ی حیات پروژه برقرار است.

✳️ با این توصیف، BIM به مثابه یک میز مشترک، تمام ذی‌نفعان و افراد دخیل در پروژه را گرد هم فرا می‌خواند. این بدان معناست که هیچ فرد و گروهی در شیوه‌ی کاری بیم، منحصراً مالکیت اطلاعات پروژه در بخش کاری خود را ندارد و آن‌ها را با همکاری و تمهیداتی در اختیار سایر افراد و تیم‌های دخیل در پروژه نیز قرار می‌دهد. البته با در نظر گرفتن مباحث امنیتی و حفظ حق مالکیت مدل که نیاز به بحث و بررسی دارد این امر صورت می‌پذیرد. بنابراین بیم، رویکرد متفاوتی با روش‌های سنتی همکاری در پروژه‌ها ایجاد می‌کند و یک روش و رویه‌ی کاری جدید محسوب می‌گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart

با این فعالیت‌ها امتیازها رو کسب کن که به کد تخفیف تبدیلشون کنی!

نوع فعالیت تعداد امتیاز سقف امتیاز
عضویت در سایت 20 امتیاز یک‌بار برای همیشه
تکمیل پروفایل 20 امتیاز یک‌بار برای همیشه
بازدید روزانه سایت 5 امتیاز یک‌بار در روز
مشاهده هر مطلب و آموزش 5 امتیاز بدون محدودیت
درج دیدگاه برای مطالب و آموزش‌ها 10 امتیاز بدون محدودیت
بازدید صفحه هر محصول 10 امتیاز یک‌بار برای همیشه
درج دیدگاه برای محصولات 20 امتیاز بدون محدودیت
خرید محصول بسته به محصول بدون محدودیت

🟠 اگه هنوز عضو سایت نشدی با استفاده از دکمه “عضویت | ورود” منوی بالای سایت عضو و وارد شو که بتونی امتیازها رو جمع کنی!

جستجو