فرق Data و Information در BIM

با این دکمه‌ها می‌تونی این مطلب رو سریع به اشتراک بذاری!

✳️ در مکالمه‌های روزمره، واژه‌های “داده” و “اطلاعات” بسیار مورد استفاده‌ قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد به اشتباه می‌پندارند که مفاهیم داده و اطلاعات با یکدیگر تفاوتی ندارند و به طور عمده، این دو واژه را به جای هم استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد به اشتباه می‌پندارند که مفاهیم داده و اطلاعات با یکدیگر تفاوتی ندارند و به طور عمده، این دو واژه را به جای هم استفاده می‌کنند. اما این دو واژه با توجه به موقعیت، معنا و کاربرد متفاوتی دارند.


✳️ “داده” و “اطلاعات” هر دو، نوعی دانش محسوب می‌شوند و یا وسیله‌ای برای دستیابی به دانش. Data می‌تواند هر نوع از کاراکتر شامل متن، عدد، کلمه، صدا و تصویر باشد. داده‌ها خام، دسته‌بندی و طبقه‌بندی نشده هستند و در صورتی که بخواهیم از آن‌ها به صورت مستقیم استفاده کنیم اغلب بی‌فایده خواهد بود.


✳️ داده، ورودی خام به حساب آمده و به خودی خود، موجودیت خاصی ندارد، بلکه پس از پردازش و مرتب‌سازی به خروجی معناداری تبدیل می‌شود. بنابراین “اطلاعات” پس از طبقه‌بندی، دسته‌بندی و ساختاردهی به داده‌ها به وجود می‌آیند. می‌توان از این داده‌ها برای تصمیم‌گیری و یا ایجاد دانش در مورد یک موضوع استفاده کرد.


✳️ اطلاعات عموماً برای کاربران مفهوم دارد و قابل استفاده می‌باشد. نتایج حاصل از پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها به عنوان اطلاعات تلقی می‌شوند. به عنوان مثال عدد “3” به خودی خود یک داده (Data) محسوب می‌شود که معنا و مفهوم خاصی را منتقل نمی‌کند ولی زمانی که به طول و عرض یک پنجره نسبت داده شود؛ عبارت “طول و عرض پنجره 3 متر است” اطلاعات (information) مربوط به آن پنجره، محسوب می‌گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart

با این فعالیت‌ها امتیازها رو کسب کن که به کد تخفیف تبدیلشون کنی!

نوع فعالیت تعداد امتیاز سقف امتیاز
عضویت در سایت 20 امتیاز یک‌بار برای همیشه
تکمیل پروفایل 20 امتیاز یک‌بار برای همیشه
بازدید روزانه سایت 5 امتیاز یک‌بار در روز
مشاهده هر مطلب و آموزش 5 امتیاز بدون محدودیت
درج دیدگاه برای مطالب و آموزش‌ها 10 امتیاز بدون محدودیت
بازدید صفحه هر محصول 10 امتیاز یک‌بار برای همیشه
درج دیدگاه برای محصولات 20 امتیاز بدون محدودیت
خرید محصول بسته به محصول بدون محدودیت

🟠 اگه هنوز عضو سایت نشدی با استفاده از دکمه “عضویت | ورود” منوی بالای سایت عضو و وارد شو که بتونی امتیازها رو جمع کنی!

جستجو